קייטרינג כשר לאירועים

קייטרינג כשר לאירועים – מה זה אומר?

את מונח הכשרות אתם בוודאי מכירים, אולם לא כולם יודעים מהו ההבדל בין כשרות רגילה מטעם הרבנות הראשית או רבנות אזורית, ובין כשרות מהדרין כפי שיש קייטרינג מרקש. למעשה, לסוג הכשרות של חברת הקייטרינג יכולה להיות השפעה מהותית על חלק מהמוזמנים, עד כדי כך שהמקפידים שבהם לא יוכלו ליהנות מהמטעמים המוגשים באירוע אם תעודת הכשרות אינה מספקת.

 

כמה מילים על הכשרות בקייטרינג

חשוב לדעת כי מאחורי המונח קייטרינג כשר לאירועים נמצאות הוראות ותקנות רבות שעליהן יש להקפיד, ויש עליהן גם השגחה מתמדת מטעם משגיח על הגורם המפקח. מעבר לכך נושא הכשרות הקשור בייצור המזון, בחברות קייטרינג קיימת מורכבות נוספת עקב העובדה שהמזון אינו מוגש במקום. על כן, הכשרות הולכת אל מעבר למערך ההכנה והייצור גם אל נושא השינוע, ההובלה וההעברה של המזון, וישנם נהלים ברורים הקשורים לייצור ושימוש במוצרים, נהלים של הובלה, איכות וטיב המזון המועבר, כלי הסעודה שהחברה מספקת, וזאת כמובן ביחד עם הימצאותם של משגיחי כשרות במקום הכנת המזון ולעיתים אפילו במקום בו נערך האירוע.

יש לציין כי קיימים אנשים הסבורים שקייטרינג כשר לאירועים משמעו פשרה מסוימת על סוג וטיב המנות המוגשות, אף במרבית המקרים דווקא ההיפך הוא הנכון. כלומר, דווקא ההקפדה ההדוקה על כל מהלך הייצור והאספקה של המזון תורמת לכך שהמנות המוגשות הן באיכות הגבוהה ביותר מבחינת חומרי הגלם, תהליך ההכנה, השמירה על הטריות בהובלה וכן הלאה. יחד עם זאת, ישנו הבדל בין קייטרינג כשר ובין כשרות למהדרין.

 

בין כשרות רגילה למהדרין

חלק גדול מהחברות הפועלות בתחום מציעות קייטרינג כשר לאירועים עם הסמכה והשגחה מטעם הרבנות הראשית או רבנות אזורית כלשהי הפועלת תחתיה. דברים אלו נכונים למעשה לכל תעשיית המזון, אולם ישנם אנשים שעבורם כשרות זו אינה מספיקה, למשל בגלל אי עמידה בדרישות הלכתיות יותר מחמירות, או ההבנה שישנם פערים בין רמות ההשגחה המיושמות הלכה למעשה בחברות שונות. כאן נכנסת לתמונה כשרות למהדרין כפי שחברתנו מחזיקה.

מדובר בכשרות המוענקת על ידי גופים פרטיים, המפעילים משגיחי כשרות משלהם, ונוהגים במידת הקפדה מחמירה יותר מבחינה הלכתית, כמו גם הקפדה ללא פשרות מבחינת הפיקוח וההשגחה ממקום למקום ובין החברות. ישנם לא מעט אנשים, בעיקר מהמגזר החרדי אך לא רק, שאינם מוכנים להסתפק בפחות מכשרות מהדרין באשר לשחיטה חלקה של בהמות עבור מנות בשריות, דרך ההגשה של המזון באירוע, דרך הבישול וההכנה של המנות, בחירת חומרי הגלם וכן הלאה. כשרות מהדרין כפי שחברתנו מחזיקה מאפשרת להם ולכל אורחי האירוע ליהנות ללא חשש ודאגה מכל המנות המוגשות, ליהנות ולשמוח עם יקיריהם בלב שלם.

לפרטים נוספים בנושא ולהזמנת קייטרינג כשר לאירועים, הנכם מוזמנים לפנות אל נציגי קייטרינג מרקש בטלפון 050-4440827.

 

דילוג לתוכן